Moje zamiłowanie do Muminków


Muminki towarzyszą mi od wczesnego dzieciństwa. W wieku wczesnoszkolnym były dla mnie jednak trochę straszne. Dziwaczne postacie (Buka, Hatifnaty) potrafiły mnie wystraszyć. Dziś ciężko mi stwierdzić czy to na pewno bajka przeznaczona dla dzieci. Jest pełna abstrakcji i creepy historii. Zakorzeniła się ona jednak w mojej głowie i uwielbiam do niej powracać. Oglądam stare odcinki na Youtubie i sprawia mi to dużą radość i odpoczynek. A ja już tak mam, że jak coś bardzo lubię to zbieram fanty z tym związane. Więc w dzisiejszym poście zapraszam na galerię zdjęć z moimi muminkowymi gadżetami. I mimo, że mam 20 lat, proszę się nie śmiać. Bo ja to po prostu lubię! :)

 Kalendarz na rok akademicki z Małą Mi. Zapisuję w nim ważne daty, przypomnienia, jakieś notatki. Na jego widok w Empiku zalśniły mi oczy i od razu musiałam go mieć.
 



 
Jest to wielka księga Muminków, cała po norwesku. Wujek przywiózł mi ją w prezencie. Ma już kilkadziesiąt lat, ale jest świetna! Przepełniona przygodami, komiksami, piosenkami a nawet przepisami kulinarnymi. Cenna rzecz.








 Moi bliscy wiedzą co lubię więc i na urodziny dostałam tort z Migotką!
 
 Z tego akurat wszyscy moi bliscy się śmiali. Pudełko śniadaniowe z Małą Mi. Pewnie nigdy go nie wykorzystam, ale kupiłam, a co! :-)
Koszulka z Małą Mi - standard :-)
 

 Najlepsze zostawiłam na koniec! Czyli pluszowego Muminka znalezionego w przypadkowym sklepie z zabawkami w Oslo. Nie planowałam tam nawet wchodzić, ale gdy zobaczyłam tą maskotkę... nie wytrzymałam i musiałam sobie taką sprawić. Mała rzecz, a cieszy!


"Nigdy nie ma porządku na świecie. Wczoraj było za gorąco, a dziś jest za mokro. Najlepiej będzie wrócić i znowu położyć się spać." - Tove Jansson

Komentarze

  1. szkoda, że nie pokazałaś tego kalendarza bardziej jaki jest w środku ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czyżbyś była moją zaginioną siostrą? :P Ja też uwielbiam Muminki! Bardzo często wracam do książek, mniej więcej raz w roku czytam całą serię, a serial również regularnie oglądam, co jakiś czas puszczając sobie kilka odcinków. Najbardziej lubię muminkową grafikę, te obrazki, które są w książkach. Trochę się te grafiki różnią od tych z serialu animowanego, ale jak dla mnie są mega klimatyczne!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie, że mimo upływu czasu masz zamiłowanie do bajki z dzieciństwa :)
    I cytat, który znajduję się na samym końcu wpisu jest świetny! Trafia w samo sedno :D

    klaudia-niescioruk.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Muminki jak Muminki, ale Małą Mi uwielbiam :D Chyba dlatego, że kiedyś tak do mnie mówili, no i w sumie coś w tym jest :D Mam trochę z tej wrednej dziewczynki :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wiem czemu mnie zawsze Muminki trochę przerażały. :)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedy to było, te czasy.. Muminki!

    http://start-afire.blogspot.com/2017/12/paznokcie-semilac-zestaw-hybrydowy.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Rzeczy są cudowne♥

    Często tak jest, że w dzieciństwie się czegoś boimy, a bajki są dla nas dopiero przyjemnością, gdy dorastamy, haha♥
    truruts.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajne rzeczy! Ja za muminkami natomiast nie przepadałam, gdy widziałam, że tylko lecą w telewizji to od razu zmieniałam kanał. Pozdrawiam ♥ wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow, oryginalne bardzo! :)
    Mi się akurat ta bajka jakoś szczególnie nie podobała i nie mam potrzeby, żeby do niej wracać :)


    http://live-telepathically.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Rzeczy bardzo fajne ;) Ja uwielbiałam kiedyś Muminki ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super, że tak bardzo lubisz Muminki od dzieciństwa. Mega jest to, że sprawiają Ci nadal taką radość. Bardzo podoba mi się kalendarz z Małą Mi oraz oczywiście pluszowy Muminek. ;)
    malgorzatt.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Też bardzo lubię Muminki ♥ Mam koszulkę z Małą Mi :D
    Obserwuję ;* W wolnej chwili, zapraszam do mnie ;)

    Pozdrawiam, NAJLEPSZY BLOG MONKI

    OdpowiedzUsuń
  13. ja też uwielbiam Muminki! :) ciekawe jest to, że tak naprawdę to dopiero z naszej dorosłej perspektywy widzimy te elementy creepy :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Jakiś czas temu słyszałam o książce "Mądrości z doliny Muminków", czy coś takiego. Pewnie by Ci się spodobało :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Wow, widać jesteś prawdziwą fanką! Ja nigdy nie umiałam się przekonać do Muminków :(

    Natforart klik

    OdpowiedzUsuń
  16. ja jakos nigdy za ta bajka nie przepadalam, a wrecz balam sie jej hah

    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  17. ja nie lubilam tej bajki, ale fajnie,ze kolekcjonujesz sobie takie rzeczy :) na aliexpress jest mnostwo kubkow,poduszek itp. z muminkami :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja muszę napisać to co moja poprzedniczka że ja również nie przepadałam za tą bajką i momentami mocno mnie przerażała ;p

    OdpowiedzUsuń
  19. Faktycznie, uwielbiasz Muminki :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetna kolekcja.
    W dzieciństwie uwielbiałam oglądać tę bajkę.
    Pozdrawiam gorąco!

    W wolnej chwili zapraszam do mnie https://rubatosisme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. o fajna kolekcja :)
    Odpowiedziałam na Twój komentarz u mnie na blogu - zapraszam <3

    OdpowiedzUsuń
  22. Moja młodsza siostra zawsze bała się Muminków bardziej niż Buki :D Ja je lubię, jednak bez większego szału, choć maskotka przecudowna!

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja się zawsze bałam Muminków :D Ale za to mam obsesję na punkcie pand :D
    Świetny tort!
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  24. Cudowna kolekcja:D
    Jak byłam mała przeczytałam wszystkie części muminków;)
    Pozdrawiam
    Karolina

    OdpowiedzUsuń
  25. jejku, jakie świetne rzeczy i piękny cytat, uwielbiałam muminki za dzieciaka <3
    http://wooho11.blogspot.com/ - Zapraszam kochana, pozdrawiam cieplutko <3

    OdpowiedzUsuń
  26. Też uwielbiam muminki... ale nie aż tak XD takiego fioła nie mam... lubię takich szaleńców :) Miłego dnia. Jestem tutaj.

    OdpowiedzUsuń
  27. Też lubiłam bardzo tę bajkę

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

🚗 Mój pierwszy samochód - Fiat 126p 🚗

Finlandia śladem Tove Jansson i Muminków - Wioska Muminków, Moomin Cafe, Moomin Shop