Stavanger - "Sztuczne miasto"

Stavanger to trzecie co do wielkości miasto Norwegii. Mówi się na nie "sztuczne miasto", ponieważ powstało na potrzebę wydobycia ropy (dzięki, której Norwegia stała się tak bogatym państwem).

Spędziliśmy tam około 2 godziny na szybkim zwiedzaniu centrum. Jestem pewna, że to miasto ma sporo do zaoferowania, jednak na mnie nie zrobiło dobrego pierwszego wrażenia. Odbiega od innych norweskich miast i miasteczek, które poznałam do tej pory. Różni się architekturą, wyglądem, atmosferą. Jest industrialne. Takie trochę norweskie Katowice.

W centrum, pomiędzy uliczkami można napotkać ulicę z kolorowymi domkami. Tworzy to fajny klimat, nadal turystyczny, trochę sztuczny. Bardzo chętnie wrócę do Stavanger na dłuższe zwiedzanie. Może zmienię zdanie?



 











Komentarze

  1. Piękne zdjęcia. Też chciałabym tam pojechać. Pozdrawiam!^^

    OdpowiedzUsuń
  2. NA zdjęciach to miasto prezentuje sie bardzo kolorowo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Łał! Jak kolorowo, takie troche wesołe miasteczko :)
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  4. jak pięknie ! <3 zapraszam również do mnie https://sweeetdreamsx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo wyjątkowe miasto :)
    Ma swój klimat :)

    http://live-telepathically.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakie ładne, kolorowe zdjęcia! Naprawdę ciepłe kadry, aż miło na nie popatrzeć :) To musi być bardzo wyjątkowe miasto, chciałabym to wszystko zobaczyć na własne oczy :) świetna relacja, bardzo inspirująca :)
    Pozdrawiam ciepło ♡
    Ayuna

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe miasto. Ku mojemu zdziwieniu jest tam mega kolorowo :D Norwegia zawsze kojarzyła mi sie jakoś ponuro ;)

    Zapraszam również do mnie.
    Blog ♥
    Instagram

    OdpowiedzUsuń
  8. Poza tymi kolorowymi budynkami to rzeczywicie takie Katowice haha albo bałtycki kurort (może przez tę kaczkę xD)
    https://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie prezentuje się te miasto! ;) uwielbiam oglądać graffitti także to coś dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawe miejsce i bardzo podobaja mi się Twoje buty :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawe miejsce :)
    https://whateverkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. nie przepadam za miastami typu Katowice, więc myślę, że bym raczej niechętnie je zwiedziła, ale raczej nie planuję wyjazdu tam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mimo wszystko Stavanger jest ładniejsze od Katowic. ;)
    Zwłaszcza stara część miasta, z domkami w bieli. Również muzea są bardzo ciekawe - Muzeum Ropy Naftowej albo Muzeum Morskie na przykład. Mi się tam bardzo podobało. :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

🚗 Mój pierwszy samochód - Fiat 126p 🚗

Moje zamiłowanie do Muminków

Wyrywanie ósemek - moje doświadczenia