❤ Wakacje w Norwegii - Vigeland Parken

Vigeland Park w Oslo jest jedną z najbardziej popularnych atrakcji miasta.Tłumy ludzi, podziwiają słynne dzieła rzeźbiarza Gustawa Vigeland’a. Park założono w 1940r. W 1919 r. powstał projekt monumentalnej, walcowatej rzeźby utworzonej z 121 nagich ciał ludzi w różnym wieku nazwanej Monolit. Jedna z postaci jest autoportretem artysty. Ukończenie rzeźby zajęło Vigelandowi aż 14 lat. Monolit ma ponad 17m wysokości wraz z cokołem. Ustawiony jest w parku na okrągłej platformie ze schodami. Inną słynną rzeźbą jest Sinnataggen, czyli Rozzłoszczony chłopiec, przedstawiającą postać nagiego chłopca krzyczącego i tupiącego nogą. W parku Vigelanda, w sumie znajduje się 212 rzeźb z kamienia i brązu przedstawiających łącznie prawie 600 postaci. 

Polecam!












Komentarze

  1. Chciałabym kiedyś tam pojechać ;)
    Zapraszam do mnie:
    BLOG

    INSTAGRAM

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne miejsce, nigdy nie miałam okazji tam być :/
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  3. No super są te rzeźby :D

    Uśmiech dla Ciebie i miłego dnia! :)
    Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem oczarowana tym miejscem. Dziękuję, że o nim napisałaś!

    Pozdrawiam, Monika z bloga http://by-monique.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak pięknie zaprasza Klarę, więc ja też wpadłam. Zazdroszczę takich wakacji, bo kraje skandynawskie oraz taka Szkocja to moje marzenie... ale cóż, marzenia kiedyś się spełniają lub zostają marzeniami.
    Dzięki za ciekawą wycieczkę :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja byłam raz w Norwegii i bardzo mile wspominam ten kraj :) tam jest ślicznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeju zazdroszczę ci takich wakacji to moje marzenie :) , cudowne miejsce

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna jest ta rzeźba z nagich ciał!
    Obserwuję!;)

    https://lessarax.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie byłam nigdy, ale wygląda zachęcająco:)

    M A R C E L I A (KLIK) zapraszam do siebie!:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zazdroszczę <3
    http://paznookciowo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

🚗 Mój pierwszy samochód - Fiat 126p 🚗

Moje zamiłowanie do Muminków

Wyrywanie ósemek - moje doświadczenia