Oslo w listopadzie

Hej wszystkim! Dwa dni temu wróciłam z krótkiego wyjazdu do Norwegii. Jeszcze nigdy nie byłam tam późną jesienią więc zastałam zupełnie inne widoki. Bardzo piękne widoki! Jeden dzień był ciepły i słoneczny, a cała reszta to już śnieżne szaleństwo. Okolica wyglądała na 
prawdę bajkowo zasypana śniegiem.


 Oslo, Oslo, Oslo.
 Zaczęło się złapaniem przez policjanta i groźbą mandatu wysokości 7tys koron (3 tys zł). Na szczęście obyło się tylko na ostrzeżeniu. Nie polecam jeździć autem po obcym mieście, w obcym kraju. Łatwo popełnić błąd 😁 Prócz tego trochę odkrywania nowych miejsc m.in najstarsza biblioteka czy budynek, na który Anders Breivik zrzucił bombę w 2011 roku. Później trochę młodzieżowej rozrywki czyli paintball laserowy i mini-golf. Fajna zabawa. Polecam każdemu. Wieczorem postaraliśmy się wyjechać na ostatnie piętro najwyższego budynku w mieście, ale niestety taras widokowy był zamknięty. Jednak nic straconego! Wyskrobaliśmy się na inny, dość wysoki dach budynku i widok był super. Po kolacji i krótkim "slappe av", ponownie weszliśmy na taras, a nad oświetloną panoramą miasta zaczęły strzelać sztuczne ognie. Coś wspaniałego. Widok i uczucia... jedyne w swoim rodzaju.

Kilka następnych dni spędziłam na szwędaniu się. Zaliczyłam m.in mecz piłki ręcznej dziewcząt i wszelakie sklepy. Bilety samolotowe były nadzwyczajnie tanie, bo łącznie wydałam na nie 160zł w obie strony więc miałam dużo pieniędzy na rozrywki. Przywiozłam ze sobą słodycze dla przyjaciół, brunost (norweski ser karmelowy), magnes na lodówkę, ciepluśkie skarpety na zimę i... Muminka! Wyjazd był bardzo udany i pełny szkolenia siebie językowo i zdobywania skillów. To dość przydatne na moim kierunku studiów.

 Wieczorny widok z dachu mieszkania


 Siedziba największej partii politycznej w Norwegii- Arbeiderpartiet


 Budynek,  w którym w 2011 Breivik podłożył bombę, by później udać się na Utøyę i wystrzelać ludzi. Nadal nie ma w nim okien i jest dość zniszczony, pokryty jest plandeką z graficznymi oknami.



 Najstarsza, największa bilbioteka



Stacja główna Oslo


Jeden z tych Muminków jest już mój! ;-)



A na sam koniec cytat norweskiego pisarza Jo Nesbø z książki "Syn":

"-A skąd...skąd człowiek wie, że ktoś go kocha?
- Po prostu wie. To suma wszystkich tych drobiazgów, które trudno nazwać. Miłość otacza człowieka jak kąpiel parowa, nie widzi się pojedynczych kropelek, ale czuje się gorąco."

Komentarze

  1. Bardzo chętnie wybrałabym się kiedyś do Norwegii. Jest tam kilka miejsc, które bardzo mnie ciekawią.
    bookwithhottea.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne miasto! Warte uwagi :)

    Zapraszam cakemonika.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie tam... Gdybym nie miał mieszkać w Polsce,to wybrał bym jeden z krajów Skandynawskich, Norwegię albo Finlandię,zawsze mnie tam ciągnęło,może kiedyś choć na wycieczkę wyjadę... Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna fotorelacja jak i samo miejsce
    Pozdrawiam, Madda

    OdpowiedzUsuń
  5. O matko! Co ty robiłaś tam autem że aż taki mandat mogłaś dostać :D
    Wow zdjęcia bardzo klimatyczne. Nigdy nie myślałem o zwiedzeniu tego kraju... Ale jakby nie mówić - pięknie tam jest

    tutajjestem-lekkomyslny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja akurat nigdy nie byłam w Norwegii, a co dopiero zobaczyć ją w różnych obliczach - letniej czy też zimowej ;) Rzeczywiście obraz musiał być zachwycający, co można zobaczyć też na zdjęciach ;)
    Aż tyle??? To co Ty zrobiłaś? Czy mają po prostu tak wysokie kary?
    Uwielbiam widoki z wysokich budynków. Szkoda, że jeden był zamknięty. Może następnym razem się uda ;)
    Rzeczywiście ten widok to coś niesamowitego. Na zdjęciu robi wrażenie, a co dopiero na żywo!
    No bilety nie wyszły drogo i całe szczęście:) Oj tak, szkolenie języka w praktyce bardzo się przydaje.
    Gdybyś nie napisała, że to plandeka to pomyślałabym, że to prawdziwe okna :D
    Biblioteka robi wrażenie :)
    Cytat bardzo mi się spodobał ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczne zdjęcia! Zawsze chciałam odwiedzić Norwegię<3
    https://xartday.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja zawsze chciałam odwiedzić bardziej „dzikie teraby Norwegi, jak na zdjęciach :)
    ONLY DREAMS

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetna fotorelacja! Można tylko pozazdrościć takiego wyjazdu :)
    Pozdrawiam ♥ wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Oslo wygląda pięknie, nigdy nie byłam w Norwegii ale bardzo bym chciała zobaczyć ją, jakbym tylko miała taką możliwość. Nie wiem, zobaczymy może się uda :) Wszystkie marzenia przecież są do spełnienia :) super fotorelacja :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Oslo to piękne miasto! Z chęcią wybrałbym się tam. Z tego co się orientuję, to są nawet ciekawe połączenia lotnicze, więc zastanowię się nad tą podróżą :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Marzę o wyjeździe do Oslo, albo chociaż do innej miejscowości w Norwegii.
    Świetny post!
    Pozdrawiam serdecznie

    W wolnej chwili zapraszam do mnie noduss-tollensss.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

🚗 Mój pierwszy samochód - Fiat 126p 🚗

Moje zamiłowanie do Muminków

Finlandia śladem Tove Jansson i Muminków - Wioska Muminków, Moomin Cafe, Moomin Shop