Galeria figur stalowych w Krakowie

W weekend wybrałam się na wystawę, o której myślałam już długo. 
Galeria figur stalowych to wystawa czasowa krakowskiego Muzeum Inżynierii Miejskiej. Na hali znajdziemy kilkadziesiąt rzeźb stalowych inspirowanych postaciami z bajek, filmów, zwierzętami, celebrytami czy modelami szybkich samochodów ( w skali 1:1 ) tj. Mercedes, Aston Martin, Lamborghini, a nawet Złomek z bajki "Auta". Wszystkiego można dotykać, a do samochodów wsiadać.
Wszystkie rzeźby bardzo mi się podobały, ale najbardziej urzekł mnie chyba osioł ze Shreka, królik Bugs, Anubis noi oczywiście tron z kultowego serialu, którego nazwę znają wszyscy.

Po pierwszym "WOW" w głowie pojawia się myśl jaki ogrom pracy został włożony w każdą z tych rzeźb. Coś wspaniałego. Materiał na rzeźby pochodzi ze złomu. I to właśnie z niego powstały dzieła sztuki. Widać każdą nakrętkę, łańcuchy, śrubki, koła zębate i tysiące innych części. Są one ze sobą nawzajem pospawane. To oznacza setki, jeśli nie tysiące godzin pracy. Jest to w 100% praca ręczna. 

Z tego co wiem w kilku polskich miastach jest podobna wystawa więc jeśli macie okazję wybierzcie się, bo to co zobaczycie naprawdę Was zszokuje ( w pozytywny sposób ). Polecam!













Pozdrawiam!

Komentarze

  1. Ooooo w takim miejscu to jeszcze nie bylam! :) pozdrawiam i zapraszam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo oryginalna wystawa, sama chętnie bym się na taką wybrała!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają nieziemsko!! Zazdroszczę, w moim regionie tego typu wystaw w ogóle się nie organizuje, a szkoda...

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy w takim miejscu nie byłam ;) Ale wygląda super ;) Lubię takie wystawy ;) Kurczę, mam nadzieję, że kiedyś będę mogła zobaczyć to na żywo ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. chętnie bym się tam wybrała :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow to trzeba miec dopiero talent :P

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2018/03/magia-fioletu.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Wrażenie niesamowite, po samych zdjęciach widać, że to coś fantastycznego :D
    jeśli uda mi się odwiedzić Kraków, nie zapomnę także o tym miejscu :)
    zatrzymachwileulotne.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. woow! nie miałam pojecia, że coś takiego jest w Krakowie! chętnie się wybiorę^^
    pierwsze zdjęcie wymiata! :D

    OdpowiedzUsuń
  9. WOW, jaka super wystawa! Z chęcią również bym taką odwiedziła <3
    Pozdrawiam :*
    Natforart klik

    OdpowiedzUsuń
  10. That looks like a great place to visit! :)

    Kathy's delight

    OdpowiedzUsuń
  11. Wow! Ale to jest świetne.
    Chciałabym usiąść na tym tronie z serialu Gra o Tron! :D
    malgorzatt.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale super :)
    http://marrstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Ooo, fajna sprawa! Może wspólna obserwacja?:)
    Pozdrawiam Leyraa Blog

    OdpowiedzUsuń
  14. Niesamowita wystawa! Chętnie się wybiorę.

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  15. Byłam w tej galerii i naprawdę mi się podobało! ;) To wszystko jest niesamowite ^^

    Pozdrawiam ciepło :)
    https://zzyciaawzietee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. o kurcze, własnie się zastanawiam już od dawna czy się wybrać, ale widzę, że warto :)
    zapraszam: http://zakamarki-szafiarki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Jest w Polsce tzw. pas żużlowy - ja nigdy nie byłam bo jestem spoza pasa, a ty skąd pochodzisz? Pozdrawiam i zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie lubię Wrocławia, jest to dla mnie stare, poniemieckie, zakute miasto z krasnalami:( ale same zdjęcia są piękne! <3 BLOG - golawskarolina

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

🚗 Mój pierwszy samochód - Fiat 126p 🚗

Moje zamiłowanie do Muminków

Finlandia śladem Tove Jansson i Muminków - Wioska Muminków, Moomin Cafe, Moomin Shop